sobota 20. prosince 2014

Pár slov úvodem

Dějepis (tenkrát tedy ještě vlastivěda) byl mým nejmilejším předmětem už od prvního stupně základní školy. Zhruba ve 13 letech jsem se začala dost intenzivně zajímat o holocaust a postupně jsem přešla k zájmu o celou 2. světovou válku obecně.

Od té doby je nedílnou součástí mého života sledování nejrůznějších dokumentů, studium knih, prohlížení dobových fotografií, návštěvy muzeí a dalších míst nějakým způsobem spjatých s tímto obdobím světových dějin.


Zhruba před třemi lety jsem se dozvěděla o aktivitě zvané "re-enactment", která umožňuje historickým nadšencům vrátit se (alespoň na chvíli) do dob dávno minulých.
Bohužel kvůli studijním a pracovním povinnostem (a také proto, že jsem neustále někde na cestách) tomuto krásnému hobby nemohu věnovat tolik času, kolik bych chtěla a kolik by si zasloužilo.
Nicméně to, co "nenajezdím" na akce, bohatě vynahrazuji drobným sběratelstvím dobové módy. Na bazarech všeho druhu, vetešnictvích a bleších trzích jsem tedy doslova ve svém živlu :-)
Nejen díky tomu se mi tak doma nahromadilo značné množství nejrůznější dobové módy, doplňků a dalších drobností.

Už před nějakou dobou se v mé hlavě zrodil nápad psát blog s vintage tématikou a nyní, o zkouškovém, kdy je nejvhodnější čas k prokrastinaci všechno druhu, ten čas uzrál. 


A co konkrétně bude na tomto blogu k nalezení? 

  • články o kultuře a módě 30.-60. let
  • exkurze do mé skromné sbírky dobového oblečení a doplňků
  • nejrůznější vintage tipy 
  • rady jak se obléci k jednotlivým příležitostem v retro stylu
  • dobová móda, účesy a líčení
  • rozhovory se zajímavými lidmi z "oboru" 
  • reportáže z re-enactmentových akcí
  • bytový design ve vintage stylu
  • + dlouhodobý projekt: články podrobně rozebírající jednotlivé složky dámského oblečení kus po kuse od bot přes deštníky a rukavičky až po klobouček

                         
                                         ....a spousta dalšího!



Zároveň na tento blog budu sdílet z mého druhého blogu recenze na knihy a filmy týkající se 2.světové války a také reportáže z mých cest na místa nějakým způsobem související 
s 2. světovou válkou. Můj druhý blog naleznete zde.




Oficiálně bude tento blog v provozu od 1.1.2015 a brzy k němu budou založeny i FB stránky.



Kiss kiss,

Christine

1 komentář:

  1. Těším se na další články. Určitě budu ráda za ty rozhovory, reportáže atd. Sama studuji VŠ úplně jiného oboru než dobová móda a na další studium či nějaké větší historicko-módní akce mi už nějak nezbývá kapacita v hlavě:D. Takže se moc těším!

    OdpovědětVymazat